Audyt marketingu - strategiczne narzędzie kontroli marketingu. Studium teoretyczno-metodyczne

Piotr Hadrian

Monografie Nr 267, 2020, ISBN 978-83-7252-808-7
Cena: 61,95 zł

 

Podstawowym problemem naukowo-badawczym monografii jest rozpoznanie, wyjaśnienie i pogłębienie tożsamości audytu jako narzędzia strategicznej kontroli marketingu. Poruszona w pracy problematyka została przedstawiona zarówno w ujęciu interpretacyjnym, obejmującym rozważania teoretyczne oraz empiryczne, jak i metodycznym, poprzez zaprezentowanie autorskiej propozycji modelu audytu marketingu. W warstwie teoretycznej zastosowano podejście historyczne rozpatrujące ewolucyjne zmiany ujmowania audytu wynikające z kształtowania kolejnych koncepcji zarządzania, kontroli, audytu i marketingu. Zagadnienia z zakresu praktyki audytu marketingu zostały zobrazowane wynikami badań empirycznych prowadzonych przez różnych badaczy, w tym autora monografii. Zwieńczeniem rozważań jest opis modelu audytu w ujęciu koncepcyjnym, procesowym i strukturalnym. Model ma charakter naukowo-poznawczy i przedstawia teoretyczne podstawy i założenia oraz procedury, które umożliwiają dokonanie prawidłowej kontroli działalności marketingowej w wymiarze strategicznym. 

 

Treść:

  1. Kontrola w koncepcji zarządzania organizacją
  2. Kontrola w procesie zarządzania marketingiem
  3. Teoretyczne ujęcie audytu w kontroli marektingu
  4. Metodyczne aspekty audytu marketingu
  5. Wykorzystanie audytu w praktyce zarządzania marketingiem
  6. Model audytu marketingu i warunki jego wykorzystania

 

DrukujE-mail