Oferta wydawnicza

Oznaczenia geograficzne produktów rolno-spożywczych w relacjach handlowych Unii Europejskiej

Agnieszka Hajdukiewicz

Monografie Nr 269, 2020, s. 252, ISBN 978-83-7252-827-8
Cena: 47,25 zł

 

Rosnące oczekiwania konsumentów oraz duża konkurencja na światowym rynku żywnościprowadzą do wzrostu zainteresowania wyróżnianiem produktu za pomocą oznaczeń geograficznych, które nie tylko identyfikują towar jako pochodzący z danego terytorium, ale jednocześnie wskazują, że posiada on unikatowe cechy nieodłącznie związane ze środowiskiem, z którego się wywodzi.W monografii problematyka stosowania oznaczeń geograficznych została zaprezentowana z perspektywy handlu produktami rolno-spożywczymi Unii Europejskiej z krajami trzecimi.Głównym celem badań było zidentyfikowanie ekonomicznychfunkcji oznaczeń geograficznych produktów żywnościowych i regulacyjnych aspektów ich stosowania w handlu międzynarodowym oraz ocena ich znaczenia dla rozwoju relacji handlowych Unii Europejskiej.Przedmiotem rozważań są w szczególności zasady i systemyochrony oznaczeń geograficznych na świecie, a także kwestie spornei uzgodnienia dotyczące oznaczeń geograficznych w porozumieniach wielostronnych oraz bilateralnych umowachhandlowychzawartych przez Unię Europejską, jak również udział i rola produktów z oznaczeniami geograficznymi w unijnym eksporcie produktów rolno-spożywczych do krajów trzecich.Przedstawiono również wyniki badań empirycznych na temat szans i barier rozwoju eksportu polskich produktów z oznaczeniami geograficznymi.

 

Treść:

  1. Istosta i przesłanki stosowania oznaczeń geograficznych
  2. Zasady i systemy ochrony oznaczeń geograficznych na świecie
  3. Oznaczenia geograficzne jako kwestia sporna w wielostronnych stosunkach handlowych
  4. Oznaczenia geograficzne w bilateralnych umowach handlowych Unii Europejskiej
  5. Rozwój handlu produktami rolno-spożywczymi z unijnymi oznaczeniami geograficznymi

DrukujE-mail