Hybrydowe modele predykcyjne w marketingu relacji

Mariusz Łapczyński

Monografie Nr 240, 2016, s. 204, ISBN 978-83-7252-715-9
Cena: 43,05 zł

 

Monografia jest poświęcona hybrydowym modelom predykcyjnym odnoszącym się do cyklu życia klienta oraz do popularnego modelu ACURA (acquire – cross-sell – up-sell – retain – advocacy). Skuteczne przewidywanie zachowań nabywczych konsumentów za pomocą modeli hybrydowych umożliwia lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb, dotarcie do właściwych segmentów, zwiększenie przewagi konkurencyjnej i utrzymanie klientów.
Łączenie modeli i narzędzi analitycznych jest obecnie powszechną praktyką podczas budowy modeli prognostycznych w wielu dziedzinach i obszarach badawczych. Autor traktuje hybrydyzację jako łączenie modeli wzorcowych (z nauczycielem, nadzorowanych) z modelami bezwzorcowymi (bez nauczyciela, nienadzorowanymi) oraz łączenie klasycznych narzędzi statystycznych z narzędziami analitycznymi wywodzącymi się z obszaru data mining.

 

Treść:

  1. Problem predykcji w marketingu relacji
  2. Przegląd wybranych obszarów badawczych w analitycznym CRM
  3. Modele hybrydowe wykorzystujące drzewa klasyfikacyjne
  4. Modele hybrydowe wykorzystujące asocjacje i sekwencje

Drukuj