Rola wyższej uczelni w kształtowaniu świadomości studentów. Europejska wspólnota kultury
Anna Karwińska, Jerzy Mikułowski Pomorski, Romana Paszkowska
2009, s. 172,ISBN 978-83-7252-453-9
Cena: 24,15 zł
Treść:
Cz. I: Edukacja w szkole wyższej - edukacja do dialogu.
- Zagadnienia wstępne. Ewolucja zadań edukacyjnych.
- Nowe potrzeby i oczekiwania młodych ludzi w Polsce w XXI wieku.
- Rozwój Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie jako instytucji edukującej do dialogu międzynarodowego.
- Kształcenie do dialogu i międzynarodowej współpracy.
Cz. II: Edukacja do dialogu - metody rozwijania kompetencji międzykulturowej studentów w środowisku wielokulturowym. - Uwagi ogólne.
- Badania w Katedrze Studiów Europejskich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
- Pojecie zaprogramowania kulturowego.
- Kompetencja międzykulturowa i doświadczenie międzykulturowe.
- Badania ankietowe studentów polskich, którzy powrócili z zagranicy.
- Inne badania dotyczące różnych aspektów rozwijania kompetencji międzykulturowej studentów zagranicznych i polskich.
- Rozwijanie kompetencji międzykulturowej w ramach formalnej edukacji akademickiej.
Załączniki.
Cz. III. Dom w świadomości studentów. - Dom w wyobraźni studentów europejskich.
- Dom europejski.
- Ogólna charakterystyka materiału badawczego.
- Domy z innych kontynentów jako tło porównawcze - Japonia.
- Idea domu w Europie.
- Dom w osobistym doświadczeniu badanych.
- Dom w świadomości studentów polskich.
- Analiza rysunków studentów polskich.
- Zakończenie.