Rola wyższej uczelni w kształtowaniu świadomości studentów. Europejska wspólnota kultury

Anna Karwińska, Jerzy Mikułowski Pomorski, Romana Paszkowska

2009,  s. 172,ISBN 978-83-7252-453-9
Cena: 24,15 zł

Treść:

  Cz. I: Edukacja w szkole wyższej - edukacja do dialogu.

  1. Zagadnienia wstępne. Ewolucja zadań edukacyjnych.
  2. Nowe potrzeby i oczekiwania młodych ludzi w Polsce w XXI wieku.
  3. Rozwój Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie jako instytucji edukującej do dialogu międzynarodowego.
  4. Kształcenie do dialogu i międzynarodowej współpracy.

    Cz. II: Edukacja do dialogu - metody rozwijania kompetencji międzykulturowej studentów w środowisku wielokulturowym.

  5. Uwagi ogólne.
  6. Badania w Katedrze Studiów Europejskich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  7. Pojecie zaprogramowania kulturowego.
  8. Kompetencja międzykulturowa i doświadczenie międzykulturowe.
  9. Badania ankietowe studentów polskich, którzy powrócili z zagranicy.
  10. Inne badania dotyczące różnych aspektów rozwijania kompetencji międzykulturowej studentów zagranicznych i polskich.
  11. Rozwijanie kompetencji międzykulturowej w ramach formalnej edukacji akademickiej.
    Załączniki.

    Cz. III. Dom w świadomości studentów.

  12. Dom w wyobraźni studentów europejskich.
  13. Dom europejski.
  14. Ogólna charakterystyka materiału badawczego.
  15. Domy z innych kontynentów jako tło porównawcze - Japonia.
  16. Idea domu w Europie.
  17. Dom w osobistym doświadczeniu badanych.
  18. Dom w świadomości studentów polskich.
  19. Analiza rysunków studentów polskich.
  20. Zakończenie.

Drukuj